Amalan Ibu Mengandung

Buku Pilihan Bulan ini

Kehamilan telah dilalui oleh jutaan manusia sejak Nabi Adam a.s. dan telah mengembangbiakkan zuriat di atas muka bumi ini. Daripada risiko penyakit dan kematian bayi yang tinggi seperti kebanyakan negara-negara di Afrika dan sebahagian negara di rantau Asia, peningkatan teknologi perubatan dan penyelidikan moden telah berkembang pesat untuk menjadikan kelahiran sebagai “sifar risiko”.

Indahnya Hidup Bersyariat

Buku Pilihan

Isi buku INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT ini merupakan panduan untuk diri sendiri (fardu ain), seisi keluarga, masyarakat dan umat sejagat (fardu kifayah). Ia merangkumi syariat ketika kelahiran, fardu ain kanak-kanak, penekanan pendidikan remaja, hukum-hakam muamalat (jual beli), munakahat (nikah kahwin dan rumah tangga) serta amalan zikir, doa dan adab. Semua ilmu bersumberkan al-Quran dan hadis sahih.

Syoknya Baca Buku ni...

Buku Pilihan Bulan ini

Buku ini disasarkan kepada remaja, bakal pengantin, suami isteri baru dan veteran. Selain membawa senario cinta dari perspektif Islam, buku ini memberi panduan bagaimana men-jadi isteri dan suami mithali. Bagi remaja buku ini amat bermanfaat untuk memahami persiapan sebelum melangsungkan perkahwinan dan bagaimana melahirkan perasaan cinta suami isteri yang tinggi. Topik terhangat ialah teknik Cakar Harimau dan Urutan Labah-Labah yang popular....

Buku DOA & ZIKIR HARIAN

Buku Pilihan

Buku DOA & ZIKIR HARIAN ini lain daripada yang terdapat dalam pasaran kontemporari kerana ianya disusun dan direka bentuk dengan ciri-ciri keistimewaan tertentu antaranya:

  1. Susunan doa ditujukan khas untuk semua golongan dan peringkat usia.
  2. Setiap doa ada keterangan, petua beramal dan adab-adab.
  3. Buku bersaiz kecil mudah untuk dipegang di atas tapak tangan kiri, dan mudah untuk diselak dari muka ke muka oleh jari tangan kanan.

Anakku Hebat Anakku Soleh

Buku Pilihan

Semua ibu bapa mengimpikan anak-anak yang hebat, selalu sukses dalam setiap aktiviti yang diceburi, pada masa yang sama cerdik dan soleh. Tetapi pakej ciri-ciri anak cemerlang ini tidak semudah itu untuk dimiliki. Anak sentiasa terdedah dengan pelbagai pengaruh, anasir dan cabaran. Ibu bapa jangan mudah terperangkap dengan kaedah dan teknik mendidik sembarangan. Buku ini menghurai kaedah dan panduan tersebut.....

StormReaders Network- perniagaan jualan langsung 100% syariah complient

Peluang perniagaan INTERNET

Apa yang dijual di bawah StormReaders? Itu yang menariknya... jawapannya- buku-buku di bawah Telaga Biru Sdn Bhd, dimana kebanyakannya buku-buku motivasi, keagaamaan, koleksi hadis & doa, dan perniagaan dan banyak lagi.Bagi saya, perniagaan jualan langsung StormReaders adalah sesuatu yang unik kerana jarang kita mendengar perniagaan jualan langsung dilakukan untuk bahan-bahan ilmiah. Bukan sahaja menjana pendapatan melalui perniagaan, tetapi juga dapat menyebarkan ilmu yang baik.Buku-buku Telaga Biru Sdn Bhd termasuk buku2 Dato Fadzilah Kamsah, Ustazah Norbahyah, Prof Izzi, Ustaz Zahzan, Ustaz Zaharuddin dan ramai lagi. So, boleh dikatakan, bahan-bahan ilmiah yang dihasilkan adalah berkualiti.

Inilah dia dua sejoli empunya blog

Bukan Buku

Rakan kongsi

Monday, 29 March 2010

BILA YM BERBICARA

Ini buku keluaran pertama penulis ni,buku yang keduanya saya dah promote dah. Dia ni dapat gelaran penulis best seller tau... rugi rak baca buku dia.

Abang Kamal… Walaupun segunung cinta yang kau hadiahkan padaku, terasa tidak akan merawat pedih tingkahmu pada diri ini. Namun, mengapa ketulusanmu akhirnya memercik simpati di hati? Membuat hatiku berlagu sendu? Mengalun irama indah di hati…


Encik Firdaus… Memandang wajahmu, mengapa debar sering bertandang? Cintakah itu? Sungguh aku tidak pasti kerana cinta memang tidak pernah wujud di hati ini. Dan kalau bukan cinta, kenapa pula cemburu sering mengejar langkah ini? Cemburu pada bahagiamu yang tidak bertepi…


Charming… Siapa pun engkau, mengapa aku rasa begitu rapat padamu? Hatiku begitu hampir denganmu. Derai tawamu, membelai bahagiaku. Bicara tanpa wajahmu, membuat aku kelemasan menanggung rindu. Sungguh aku ingin mewujudkanmu di alam nyata. Namun, keberanian tidak pernah muncul di hati ini, sedang citaku cuma satu. Menjadi suri di hatimu…


Aku… Aku penasaran sendiri. Penasaran dalam mencari erti cemburu dan rindu. Mentafsir di mana letaknya cinta, sayang dan simpati. Kelirunya pabila semua rasa berkumpul menagih pada hati yang satu. Sungguh aku penasaran melalui simpang-siur permainan duniawi ini….


“Kenapa susah sangat nak tawan hati awak” “Selama ni, tak pernah saya kena reject. malah, saya yang terpaksa reject dia orang. Tapi, awak ni.. first time saya kena reject, tahu tak?”


“Susahnya nak dapatkan awak, saya baru nak merajuk. Nak minta awak yang pujuk saya. tapi, belum sempat saya merajuk.. awak dah merajuk dulu.”


“Betul. mana ada perempuan yang cemburu terus minta putus? kalau perempuan lain, dia mesti serang dulu, tanya dulu..”


“Mana ada perempuan yang berencik dengan kekasihnya? Tak ada, …kan? cuma awak saja yang buat macam tu.”


“Mana ada perempuan terkejut, terus lari masuk kereta orang? Tak ada. Mana ada perempuan tidur, tengok kekasih hati main futsal? Tak ada.. awak saja yang buat semua tu”


“Dan mana ada perempuan yang sanggup bagi kekasih hatinya cium kucing? awak saja. Orang lain tak akan buat macam tu.”


“Dah kahwin, jangan harap saya lepaskan awak macam hari tuh. Saya rasakan.. atuk tu cemburu kat kitalah”


Penulis : Hanni Ramsul

Semenanjung : RM 20


Kalau nak baca lagi ceritanya layarilah blog www.penulisan2u.net

Sunday, 7 March 2010

Team Rumah Merah yang Gagah.

Gambar tu di ambil semasa Kejohanan Larian Cergas di sekolah baru2 ni.Itu lah sebahagian ahli Rumah Merah.Gagah-gagah belaka dan besar2 belaka, sebab tu rumah lain jelous kat Rumah merah. Apa2 pun mesti johan punya.
Gambar ni semasa menunggu ketibaan murid2 yang akan sampai, ini post jaga air budak.Warna air pun ikut warna rumah juga tau.


Setelah penat dari pagi tibalah masanya untuk bagi hadiah, penat jangan cakaplah, sebab tu lah duduk macam tu.Apa-apapun Rumah Merah telah muncul Juara lagi dalam Larian Cergas untuk tahun 2010 ni.

Saturday, 6 March 2010

Mari beli buku baru.
Maaflah dah lama saya tak menulis dalam blog ini.Bukannya malas tapi keadaan tak mengizinkan saya untuk menulis. Banyak sangat program kat sekolah yang menyebabkan saya keletihan, bila malam aje terus pengsan, nak baca novel pun tak sempat, novel yang ada dah setambun. Baca dua muka surat aje mata terus pejam. Perkembangan buku terkini tetap di ikuti tak pernah ketinggalan pun.Saya ada jumpa buku baru Rose Harissa. Best jalan ceritanya. Rugi kalau tak beli.



Ini pun satu lagi buku yang saya jumpa keluaran KakiNovel, member baca kata memang best buku ni tangkap lentok baca buku ini,nangis habis.Ini sinopsis dia yang saya boleh sertakan jangan tak beli. Saya dah cari di Kota Bahru tapi buku ini x da lagi tapi boleh beli online.

Sinopsis Pergilah Air Mata:

Sebuah bala… sebuah malapetaka telah merantai Badrul Datuk Hamidi dan Sabrina ke alam rumah tangga. Badrul yang tidak dapat menerima kenyataan ini tegar menyakiti hati Sabrina yang tidak bersalah. Air matalah peneman setia Sabrina, di dalam sangkar emas keluarga Datuk Hamidi. Tanpa ketahuan mereka, rupa-rupanya bala tersebut adalah rancangan seseorang yang tidak senang dengan kebahagiaan Sabrina. Hiduplah Badrul dengan salah sangkanya terhadap Sabrina dan Sabrina dengan kesedihan yang tidak berpenghujung. Mujurlah Datuk Hamidi tidak mudah melatah, tetap melayan Sabrina dengan baik.


Friday, 29 January 2010

Wednesday, 27 January 2010

Saudariku, Awas Taktik Baru Penjenayah Sekarang

Rohypnol&Progestrex~ sebarkan pd saudara @ kawan2 wanita kita

Menurut laporan Polis seorang wanita telah dirogol oleh 5 lelaki
disebuah kelab malam di Singapura pada malam Sabtu sebelum
ditinggalkan. Wanita tersebut tidak berupaya untuk mengingati kejadian
malam tersebut, namun ujian mengesahkan bahawa beliau telah dirogol
berulang kali dengan kesan rohypnol di dalam darahnya dan progestrex,
sejenis pil "mencuci" yang kecil.
Dadah tersebut kini digunakan oleh perogol-perogol dan kemudian
"mencuci" mereka. Progesterex dibekalkan kepada para Doktor haiwan
untuk"mencuci" haiwan besar. Khabarnya Progesterex digunakan bersama
Rohypnol,
sebagai dadah "Dating" dan rogol.

Apa yang mereka perlu lakukan ialah menitiskan Rohypnol ke dalam
minuman si gadis, mangsa tersebut tidak akan ingat apa-apa pun esok
paginya, apa yang berlaku kepadanya sepanjang malam tersebut.

Progesterex amat senang larut dalam minuman, akan "mencuci" agar
simangsa tidak akan mengandung akibat dari perkosaan tersebut dan
siperogol tidak bimbang untuk perlu menjalani ujian air mani dan DNA
kemudian. Kesan dadah ini adalah K*E*K*A*L terhadap si mangsa.

Prodesterex asalnya adalah untuk memandulkan kuda, Mana-mana wanita
yang mengambilnya TIDAK AKAN MENGANDUNG SAMPAI BILA-BILA.

Si durjana boleh memperolehi dadah ini boleh mendapatkan dadah ini
dari pusat haiwan atau mana-mana universiti, dan ia diramalkan akan
digunakan dengan berleluasa di kampus-kampus.

Tolong edarkan maklumat ini kepada semua yang anda kenali, terutama
teman wanita dan gadis remaja. Berwaspada apabila anda keluar, jangan
biarkan minuman anda terbiar tanpa dijaga oleh orang yang anda
percayai.

ihsan daripada rakan

Azila Bakri,
Social Worker,
All Women's Action Society (AWAM )

Warga Pendidik

Monday, 25 January 2010

Mari membaca bersama saya

Alhamdulillah,akhirnya dapat juga saya menulis disini.Saya baru nak berjinak-jinak dalam bloger ni. Di kesempatan ini saya nak mengajak rakan-rakan di luar sana bersama -sama dengan saya berjinak-jinak dengan buku. Saya ni salah seorang peminat novel terutama peminat novel alaf 21.Sudah hampir 200 koleksi novel alaf yang saya ada, tapi tak semuanya saya dapat baca lagi. Ini adalah kerana kesibukan tugas dan masa yang tak mengizinkan saya untuk menatapnya selalu. Ada masa yanag terluang saya akan baca. Jadi kalau ada rakan -rakan yang berkongsi minat dengan saya boleh lah kita berkongsi pendapat mengenai buku-buku yang telah di baca.Apa lagi .....mari kita kupas mengenai novel terbaru Aisya Sofea yang baru, tajuknya 'Yang Sebenarnya'.

Beli Buku

 

© 2010 SyoknyaBuku. Powered by Blogger.

Fresh Template by NdyTeeN